css templates

installaties


De Toren van Daidalos
DE TOREN VAN DAIDALOS is een met pakken recycled papier gestapelde poëzietoren; 9 meter hoog en 9 meter in doorsnee. Hier traden op een eenpersoons sokkel onder een aardappel met veren ("een bevlogen grondhouding") in de zomer van 2000 gedurende 7 weken iedere zondag 3 à 4 regionale, nationale en internationale (asiel centrum Baexem) dichters op. Foto's: Peter Bors.
De papiertoren maakte deel uit van het project "pro-cessie Roermond" in het kader van het millenniumjaar 2000.
Van de voorgedragen poëzie is, met grafische medewerking van Lodewijk Imkamp, een bloemlezing gebundeld met van alle dichters een gedicht.


Ambrosius
AMBROSIUS
Limburg 2005

In de zomer van 2005 werd een veldkapelletje ingehuurd en ingericht om een verontrustende wetenschappelijke boodschap over het uitsterven van een 50-tal wilde bijensoorten door te geven.


Bed van Oma
BED VAN OMA is een (meditatie-) installatie, die ingericht werd in een boerderij in Buggenum (2003)
(en in 2005 in de Kruisgangen van een oud klooster te Roermond) op een authentieke vloer van Maaskeien.

Heel de mens

Fata Morglaza
"Het is een dwaasheid de wereld te zien zoals hij is en niet zoals hij zou moeten zijn." Don Quichotte.
Spiegelproject bij de Glastentoonstelling Kasteel Horn; juni 2005. 

Leudal
Verbeeld zijn de zestien kerkdorpen in één bestuurlijke eenheid: Leudal.

De schapen komen uit de kerststallen van de zestien parochies.
De kaart 'Leudal' is gemaakt van groen geverfd zaagmeel op de vloer van de schuur van de steenfabriek in Buggenum.
Vloeroppervlakte: 13 x 18 m. Kaart: 10 x 15 meter.
De schapen komen uit de kerststallen van de zestien parochies.
De kaart 'Leudal' is gemaakt van groen geverfd zaagmeel op de vloer van de schuur van de steenfabriek in Buggenum.
Vloeroppervlakte: 13 x 18 m. Kaart: 10 x 15 meter.
Beeldgedichtgedicht LEUDAL mei 2006 in postervorm.
Uit de kerststal van iedere parochie werd één schaap gekozen en daarvan een pasfoto gemaakt in de studio van Peter Bors. Hiermee wordt de karakteristiek van de zestien kerkdorpen en de bestuurlijke verbondenheid ervan verbeeld.

Soms
SOMS is een installatie als onderdeel van de expositie SOMS. . . VALT EEN STEEN IN HET WATER.
Op Kapittelsbos Grathem, 2006.
Vier grote ( 250 x 120 cm.) rechtopstaande toneelspiegels kruislings tegenover elkaar, zijn bedekt met as terwijl de ijsklomp erboven smeltsporen tekent in de aslaag. In het midden draait het plastiek SOMS. . . langzaam rond in de cirkel met de tekst "we are all made out of stardust". 

Een Kus van de Zon
Het beeldgedicht EEN KUS VAN DE ZON is een dynamische lichtschildering in de schuur van Op Kapittelsbos.
Deze poëtische installatie maakte deel uit van het Cultuur Weekend Leudal op 6 en 7 september 2008.
Het beeldgedicht EEN KUS VAN DE ZON was te zien in de kerk van Heibloem van 24 juni t/m 12 juli 2009.
Artikel in de Limbuger.

Versare
VERSARE is installated on 22 V 08 in the Piantagione Paradise in Bolognano. It is a "Segnali Stabili"special for Lucrezia de Domizio baronessa Durini which means earth streaming in the ground visa versa from North to South.
VERSARE is a big drain, vein , a transparent pipe which is partly uncovered.
A sculpture within sand from Nederweert; 60 liters of earth (soil) digged near a tree. The tree was once planted by Joseph Beuys in Nederweert; Schoor; Wessemerdijk nr. 11.

Catch
CATCH is een installatie met en rond het object 'Vang' (altaar, tekentafel, pers, klem, val) en de 4 grote aquarellen getiteld 'String' (snaren). Eerste opzet 2008.

St. Truiden Be.
Kunstproject BRUISENDE STILTE
op kasteel van Nieuwenhoven
juli/augustus 2008.
 
Het thema van bruisende stilte is door mij als stille kracht opgevat. Ik stel me tot doel dat de ruimten die ik koos door introversie en intimiteit de alledaagse én tevens mystieke uitwerking van een geladen accu krijgen.
HIER WORDT. . .
Beeldgedicht/in situ: In een koelkamer/droogruimte is d.m.v. sculpturale attributen (een groot geslacht-dier -beeld van gips dat aan touwen hoog opgehangen is en subtiel gespiegeld wordt in een grote metalen bak gevuld met water) het accent gelegd op de voorraad/overlevingskelder.

Hier wordt 
de zomer voor de winter
opgeslagen.
Hier wordt geleefd.
Hier wordt
monumentale vergankelijkheid
poëtische duurzaamheid.
Hier werd nu
Hier wordt. . .
WORDT VERVOLGD.  
“Als ik zo een steen niet vind, maak ik hem.”  
Beeldgedicht/in situ: Betreft de tussenruimte, een portaal tussen de twee identieke koelcellen. Dit werk staat voor Evolutie. Het is een grote sculpturale compositie van hout, gips, takjes (in nestvorm) en een vorm die de suggestie op kan roepen van een broedende vogel of een zwemmende vis. Ze is als een stenen object trouvé.
TSJERNOBIEL. . . EN VROLIJK WAPPERT DE WAS.  
Beeldgedicht/in situ: In de tegenoverliggende koelcel wordt overleven niet aan “voorraad” gekoppeld, maar aan schuil- atoom- kelder. De attributen: alarmlicht, vogelverschrikkerachtige sculptuur en ventilator met lappen stof. Ook hier geldt dat er ter plekke gecomponeerd wordt zodat ruimte en onderdelen ondeelbaar worden.

CERTOSINI
THE CREATIVE ROOMS
Het project ROOMS OF ARTISTS in 2009/2010 in Venetië op het eiland Certosa is het creatief aankleden van de kamers van het Hotel Certosa Venetië. 18 kunstenaars uit 18 verschillende landen, talen en verschillende generaties zijn allen uitgezocht en uitgenodigd door curator Lucrezia De Domizio Durini. Kamer 12 werd samen met 6 andere kamers feestelijk en met veel publieke belangstelling geopend op 22 XI 09; Dezelfde zondag en dezelfde happening waarbij ook de 53nd BIENNALE DI VENEZIA met "IT IS POSSIBLE? NATURE AND ECONOMY TOGETHER" in de nieuwe Arsenale gesloten werd.
ROOM CERTOSINI
I choose the Carthusian Friars as the starting point for my work. These monks lived on the island of La Certosa and also in Roermond, a town close to where I live in the Netherlands.
The Carthusian monks inspired me to take their winter, summer and lay brothers dresses as the colour, texture as a basis, be it more abstract like "the secret of the silence".
The signs on the square are comparable to writing in the sand:
1 is like a vertical floating stroke
2 is two strokes firm and horizontal
3 is three strokes, striking and somewhat oblique
The Dutch text on the wall plays with form and content on the motive of the monks "saturated" with the bible. Their isolated life in a cloister is reflected in the Certosa hotel on an island. And there is a link with wall text and copying/writing of biblical texts. Furthermore the number 2 is a reference to the double room.
Herewith Noach’s Ark is brought back into memories.

Horn
"Molen De Hoop beleefde in het weekend van 3 en 4 oktober 2009 haar heropening na een uitgebreide restauratie. Op verzoek van de buurtvereniging De Molens, ging oud-inwoner van Horn en ooit gebruiker van de molen De Hoop, Jan C M Peeters, aan de slag met een passend artistiek idee om de heropeningactiviteiten extra luister bij te zetten." Uit weekblad de Streekbode.

LÖSS-EI
Een grote eivorm bedekt met löss, die in de maand oktober 2010 te Grijze Grubben ( bij Nuth ) in het water van een waterlaat lag. Windei, in het Limburgs dialect "leesei", maar nu van löss. Titel van dit werk is 'Lössköpke'.

Amoebe
"Alles hangt af van wat geweest is".
Drie grote kleitableaus zijn plein air tegen de poort van de schuur van de Buggenumse steenfabriek opgesteld. Ze werden als drieluik gecomponeerd. Midden ervoor staat een kleitafel met een ijsbol erop. Materiaal: (Maas)klei en ijs.
Werking: Het water van het smeltend ijs zal in de klei sporen trekken, een tekening maken en zo zich zelf langs organische weg verbeelden.
De compositie is die van een drieluik.
Inspelend op deze fysiek( fabriek) en mentale (de Maas) geladen omgeving wordt door de energieke werking van de zon als het ware een manifest geschreven over evolutie; er ontstaan kleitableaus en een tafel vol archaïsche maar subtiele tekens. Ook te vergelijken met een huid vol littekens van wild vlees. Een textuur met “powerlook”.
De tekens verschijnen. Groeien en verweren. Ze ademen.
De plaats, het materiaal en de dynamiek van dit eenmalig werk op zondag 9 mei 2010 is zo letterlijk mogelijk vanzelfsprekend. Het is logisch en natuurlijk op deze plek. Het is eenvoudig maar geconcentreerd aanwezig.
Het is hier en nu te zien. De aandachtige beschouwer wordt verleid het verloop van water te proeven, aarde te ruiken, het samenvallen van vitale chaos en mystieke orde mee te maken, naar de evolutie te luisteren.
Wat ik vurig hoop is dat het werk zich als gedicht vertoont zodat het hier en nu zo volledig mogelijk iets van overal en altijd wordt.
Zo waarachtig als monumentale vergankelijkheid en poëtisch duurzaamheid staan voor evolutie. Zo vol-ledig.
* In situ ( in de situatie) is de omgeving als bron nemen voor het werk.
* De installatie is hoog 360 cm. x breed 500 cm. en diep ongeveer 8 meter.

Zeus was hier
Deelname aan een thema tentoonstelling met de installatie “Zeus was hier”.
International Association for the Study of Dreams
Art Exhibition 24-28 June 2011
Rolduc Conference Center, Kerkrade, The Netherlands.
Zeus was hier.
Met "hier" wordt het jongensinternaat Rolduc bedoeld.
Het beeldbegrip Zeus associeert flexibel met collectieve mythologische symbolen als tafel (offeraltaar), zwaan (Apollinisch), stier (Dionysisch), maar ook met de Sixtijnse Goddevader van Michelangelo. "Zeus was hier" verbeeldt de ziel van deze plek als de wensdroom van Rolduc; de initiatie van voorbeeldige priesters.
Dit werk
is uit hallucineren ontstaan. Het heeft eerder te maken met droom denken dan met wakend denken en dus figuurlijk en letterlijk met " cognitieve abnormaliteiten ".
Abnormaliteiten.
Immers Rolduc was een platonisch utopistisch religieus internaat dat jongens in de leeftijd van 12 tot 18 jaar van de wereld afsloot om hun voor te bereiden op een mythologisch geaarde ceremoniële levensvervulling. Dit dogmatisch instituut met zijn stille, lakenwitte kilheid, verbande het collectief dionysisch verlangen van viriele knapen in een abnormale droomwerkelijkheid.
Identiteitsvorming vond plaats in een atmosfeer van spanning tussen normaal en neurose.
Zoals gedroomd.
Dit werk is een tafel vol in symboliek gebalde voorwerpen onder een onstuitbaar lekkende sapstroom tussen met goud bevlekte scherven.
Dromen.
Dromen is ver-halen van her-inneringen.
Bos en akkers, jagen en verbouwen.
Offers, steenkool, kerk; bidden, delven en vieren.
De gedroomde ziel van Rolduc.
Zoals werkelijk gedroomd. . . Zeus was hier.

Hamont-Achel
HAMONT-ACHEL: GAlandART: 23 IX T/M 4 XI 2012
Van zondag 23 september tot 4 november 2012 vond voor de derde keer het kunstproject GAlandART onder het thema ‘KETSEN’ plaats. De expositie was te bezichtigen langs een wandelroute van 5 kilometer in de Warmbeekvallei.
Doel hiervan: "het toegankelijk maken van hedendaagse kunst voor het grote publiek".
’TWAALF PALEN VOOR EEN LANGE GANG’

beeldgedicht: LAN-O-SPAWN
Voor het eerst LAN-0-SPAWN (ontwikkeld vanaf 2010) in de openbaarheid.
‘LAN-O-SPAWN’ komt voort uit een serie “drukwerken”. Dit werk met als centraal werk een installatie van 360 breed, hoog 220 en 100 cm. diep, is extra gemaakt voor de karrepoort van Holstraat 44 bij gelegenheid van Open Poortendag Buggenum 2013.
In computer taal staat LAN voor Lokaal Areal Netwerk, een net werk van aan elkaar geschakelde computers.
SPAWN voor opnieuw tot leven komen. Het cijfer 0 is het basis serienummer van de LAN/SPAWN werken.
Het werk staat frontaal opgesteld. Twee bankjes nodigen uit om van alle indrukken volledig te genieten.
Het werk is naar beeldpatroon, repeteerbeweging en geluidsritme direct geïnspireerd op de katjes van de Tamme Kastanje. Uit een tekening van stuifmeel snaren en een speels spiraal mechaniek wordt als het ware zomaar evolutionaire energie en universele dynamiek gepuurd.
Een tekening in ei-vorm is gevuld met meeldraadkatjes(-wormen) van de Tamme Kastanje uit mijn tuin. Deze katjes hebben een chromosoom; een DNA structuur. Het stuifmeel straalt daadwerkelijk energie uit. Op de voorgrond draaien vanuit een computer gestuurde, maar onzichtbaar gehouden mechaniek, schroefdraad stangen die de mannelijke katjes stileren. Schijfjes (rivet ringen) die rond de spiraalstangen blijvend naar beneden dwarrelen omdat(iedere minuut)de schroefdraad 180 graden draait, maken met hun dynamiek de energie van stuifmeel zichtbaar en hoorbaar. Het geluid dat veroorzaakt wordt door het "dwarrelen" van schijfjes over schroef draadstangen wordt "gevangen" in 'The Grid' van Philip Glass.
Onderliggend thema: hoe meer we weten hoe minder we begrijpen en hoe betekenisvoller alles wordt.

beeldgedicht: HORTUS CONCLUSUS
Bemelen: 31 VIII - 1 IX
Kunstroute, 13 op Plateau van Margraten; Bemelen.
Een mal voor een paradijs.
Het toebedeelde weitje wordt gezien als nest, het binnenste van een korf, een leger, als hortus conclusus. Hier, nu, vanuit het besef dat onze wereld onweerstaanbaar een magnetisch veld dreigt te worden dat voor insecten in een killing field ontaardt.
Daarom staan er tuinwachters bij de ingang en het poortje opgesteld. En ook een bloedrode engel bewaar me, een zerkachtige bezwering van de sjamaan en het vitaal zoemen van de bijen rond het vuur van bevruchting.
Over hortus conclusus in de Limburger.

KOMBIJ
"Killingfields "
Open Poorten Buggenum 11 V 2014. Voor filmbeelden van deze installatie klik op bijeenkomst.
Op een braak weitje in de kom van Buggenum is een grote installatie gebouwd om stil te staan bij de aanhoudende en verontrustende bijensterfte. De oorzaak is complex. Insecticiden en de exotische varroamijt. Maar ook de elektromagnetische velden. De gevolgen van onze moderne communicatie techniek: mobieltjes, zendmasten, draadloze straling. Hierdoor raken bijen aantoonbaar verstoord. Bijen hebben het aardmagnetisch veld nodig voor hun navigatie. De (werk)titel van dit beeldgedicht voor Buggenum op zondag 11 V 2014 is ‘KOMBIJ’: een cirkel van versteende bijen korven. Middenin wordt een magnetische bijendans verbeeld. Alles gehuld in de kosmische zoem van bij en volk. 

MISSIEKAPEL HEYTHUYSEN en GALANDART HAMONT
WORDT VERVOLGD opgesteld
in Missiekapel Heythuysen op zondag 7 september. Als installatie In het teken van de nationale fruitdag. Muziek: ‪Cantique de Jean Racine (Fauré).
En als plastiek in de open lucht te Hamont/Achel België voor de wandelroute GAlandART 21sept. - 8 nov. 2014.
Dit beeld ‘met de titel ‘Wordt Vervolgd’ werd door een bekend Midden-Limburgs Jezuïet, pater Nies van Lier, een tijd lang in een kerk geplaatst waar kinderen met takjes een nest bouwden op de buik van het dier. Terwijl de kinderen bouwden las de pater niet uit de bijbel voor, maar uit de krant. Een bericht over een bosbrand waar roofdieren gezien waren die jonge, hulpeloze zoogdiertjes zoals konijnen en zwijntjes redden door hun behoedzaam in de bek te nemen in hun vlucht voor het vuur. Wordt vervolgd. . De pater dichtte die dieren barmhartigheid toe terwijl men spreekt over overlevingsinstinct wetend dat de natuur geen ander dan een evolutionair geweten heeft.
Zo ook zijn wij (in) de evolutie: Deze pater wisselde ooit het Christelijk martel kruis boven het hoofdaltaar om met het vergrootte logo van Amnestie International. Beschermende handen als een nest rond de wereldbol als ei.
Het werk is dan ook zowel in een offeraltaar opstelling als dat van een hakblok. Maar ook een tabernakel, een monstrans als schrijn voor een steen die de evolutie consacreert. Evolutie die staat voor monumentale vergankelijkheid en poëtische duurzaamheid. Zowaar niet zomaar het grote foetelen.

SONNET
GEVONDEN GEKEERD EN GEDICHT 
Vanaf 2003 zijn mijn jaarlijkse bijdragen aan de Open Dagen geïnspireerd op Buggenum zelf. “Mijn insitu werk noem ik vakkundig geslaagd en kunstzinnig verantwoord wanneer het mezelf verrast en opwindt maar tegelijk vanzelf sprekend is en toch uitnodigt tot mee-maken”.
Het hectisch geraas dat de gigantische sloop van metaal recycling bedrijf Jos Menten met zich meebrengt op het voormalig Nuon terrein werkt vervreemdend. Om veiligheidsredenen is het gebied zorgvuldig afgeschermd waardoor deze Titanenklus nog geheimzinniger wordt.
Dat sloopkabaal was voor Open Poorten Buggenum 2015 de lokroep die inspireerde. In deze arena van sloop terreur werden dit jaar, 10 mei 2015, voor de OpenPoorten kunstmanifestatie “beelden gevonden “.
‘GEVONDEN, GEKEERD EN GEDICHT’ is een sonnet, een beeldgedicht van 14 “regels”. In dit geval werden het 14 in de situatie gevormde beelden die ritmisch gegroepeerd worden op een groot grasveld in de kern van het dorp. Een collage van subjectieve archeologische voorwerpen die door contrast of associatie, door vorm of met inhoud op elkaar rijmen.
Gevonden voorwerpen uit een energie fabriek, verrassend omgevormd voor nieuwe emotionele vitaliteit; schroot monsters en verwrongen pijpen, uitgesneden dikwandige metaal scherven en soms weer verhullend verpakte onderdelen, industriële perfectie van vervreemde functie, geabstraheerde “gebaren” zowel van voldoening als van machtloosheid, vol verwachting en met teleurstelling tegelijk.
Een overdonderend Eldorado van object trouvé’s en levendige ready mades die fantasievolle associaties in de meest kleurrijke gelaagdheid oproepen. Pijpen van kronkel darmen, de ribbenkast van een mammoet, bloedmooie kommen en buiken, met goud schijnend roestwater, tot spiegel gepolijste platen, zuigers en pompmotoren die uit hun functie verdwaald tot raadselachtige creaties verworden.
Hier dolend beelden vinden haalt een even spectaculair als beheerst en ingetogen gevoel naar boven voor lyrisch constructivisme en geometrische poëzie. Soms hermetisch geklonken of geschroefd, maar ook transparant en vol scheuren en gaten.
Het gaat zowel industrieel als kunstzinnig om het opwekken van energie en enthousiasme. Over “circulaire economie” gesproken: hoe je een droom kunt maken en terugspoelen. Een speels beeldgedicht. 

BEING A BEE-MASTER
Bijen zijn als sensoren. Het zijn daadwerkelijke boodschappers van de evolutie. De imker verstaat zijn bijen en kan gezien worden als onze natuurlijke profeet.
 Profeten zijn blinde zieners omdat zij door op afstand waar te nemen de waarheden binnen in vinden.
 Een bijenvolk is als een levend organisme dat honing produceert zoals zich in ons hoofd bewustzijn vormt en uit geweten een collectief hart groeit. 

Labin Croatië: Being a bee-master
BIENNALE ARTE & INDUSTRIA 2016 LABIN Istria-Croatia
Opening March 2nd closure September 30th 2016.
 BEING A BEE-MASTER 2015
-Bees are actual messengers of the evolution. The bee-master is our social prophet.
By remote sensing we find the truth inside-
Still of a performance. Ink on canvas, 120 x 148 cm.
Picture of the work you will find on the end of this mail and in the attachment.
Het schilderij (op canvas) is gedoneerd aan de stad Labin, notariële acte d.d. 21 I 2016 door Jan C M Peeters. 

Hamont-Achel: ReiFELEN
GAlandART 2016; Kunst in en met de natuur.
"REIFELEN" is omgezet in 'ReiFELEN'
En het ritme in het woord rei-fe-len is geassocieerd met de peristaltische kramp waarmee een vogel een ei legt.
De kunstenaar: “Hier, bij deze levende poel, in puur natuur, boven broeiend water en onder broedend licht overkwam het mij. En heb ik op de kubus, als hoogaltaar van de cultuur een ei gelegd. Dit als Ode aan de scheppende kringspier van de natuur."
Het werk is tevens een ode aan Constantin Brancusi en refereert aan het schilderij 'Maya's op het balkon' van Francisco Goya.
"MOOI WEER VANDAAG"
Open Poorten betekent voor mij sinds 2003 ieder jaar "het dorp" op een steeds wijze karakteristiek te 
verbeelden als beeldgedicht. Soms als performance. Vaak een installatie. Ook nu voor 2018, weer in-situ,
dus extra gemaakt voor een Buggenumse situatie. Dit keer is op 6 mei 2018 een installatie samengesteld
onder Poort 13, Holstraat 44 in een originele karrepoort met Maaskeitjesvloer. Met als titel, laten we zeggen
als fluitend motto, een door goed gemutste dorpelingen vriendelijk, blij en spontaan toegeroepen groet:
"MOOI WEER VANDAAG . . . “
"WEER MOOI VANDAAG . . . “
"VANDAAG WEER MOOI . . . “

Icoon
ICOON.
 Jan C M Peeters was als 8 jarige misdienaar, 1955, gefascineerd door de twee houtenengelen (van de vooroorlogse Roermondse beeldhouwers Thissen ) aan weerszijde van de vergulden deuren van het tabernakel op het altaar van de eclectische neogotische parochiekerk in Horn.
Nu, in het 21ste millennium verbeeld als met eigentijdse praatpalen als oproephelpers en met als hoofdzaak het onweerstaanbare voorrangsbord als alomvattend gouden ICOON. Met een wonderlijk lichtspel van reflecterend water. Van september tot december 2018 geïnstalleerd in de serene Missiekapel in Heythuysen.
Een altaar retabel dat gedragen op muziek en ritmisch golvend water reciteert over
“Hoe meer ik weet, hoe minder ik begrijp maar hoe betekenisvoller alles wordt”.
Als apollinische ICOON.

Tiliafata
TILIAFATA
The concept is to combine the artistically technical structure (Guzzini) and my own discoveries natural organic (Jan C M Peeters). The result is to combine prepared fruits from the Linden tree with the lamp in a functional creation. What I prepare is the winged seeds hanging on little leaves and who whirl like “drones" but also  
like fairies in the sky. So what I am making is “de organic fairies" in de nature which I combine (catch) in the lamp and his light.
And that is how the title is reduced. Also from “lime/linden tree, in Latin Talia or lime fruit" and from “fairy" also "fata" and therefore is the title: TILIAFATA


This unique work will be sold for charity to the public and money will be given to the Association MEDICISENZA FRONTIERA or another important international charity institution chooses by Dr. Domenico Guzzini.
“I am glad to inform you that your artwork will be shown during the exhibition/event “Soirée, La luce del pensiero” in Firenze-Fortezza da Basso together with other 19 artworks,
that have been created just for this project: the event has been organized thanks to the precious collaboration of Baroness Lucrezia De Domizio Durini, during the “XII Florence Biennale”
(open from 18th till 27th October).
Kind regards
Domenico Guzzini”.


This artist mostly works spontaneously, in order to catch basic physical and unnoticed facts from daily reality and to transform them into a cosmic contemplation by means of arrangement, surroundings and fascinating emphasis.
Jan C M Peeters strives towards on active and vital involvement in works of monumental instability and poetic sustainability, also monumental transitions and poetic durability.
In short; Jan C M Peeters is a social engaged teacher and a free artist.